About us

Provocatio Sportswear about us pagina

Nogmaals welkom op onze site, leuk en ook goed dat je de tijd neemt om even te kijken wie wij zijn en met wie jij nou eigenlijk zaken doet. Mijn naam is Jeff en ik schrijf als oprichter van Provocatio Design deze ”about us” om jou deel uit te laten maken van ons verhaal.

Als eerst uiteraard Provocatio Sportswear, de online winkel die jij momenteel bezoekt om jouw kledingkast aan te vullen met comfortabele en sportieve kleding voor thuis of op de sportvereniging. Want laten we eerlijk zijn tegenwoordig is de grens tussen sportkleding en vrijetijdskleding verleden tijd dus waarom er niet gelijk ook nog een beetje fashionable uitzien naast het comfort van deze kledingstijl. Bij Provocatio Sportswear proberen we juist daar aan bij te dragen, kwaliteits kleding met mooie, sportieve en doordachte designs die wij zelf ontwerpen wat ze dan ook uniek maakt.

Onze werkwijze. Omdat die uniekheid van onze kleding belangrijk is voor ons, en voor jou want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je met 4 mensen op rij met hetzelfde shirt aan de bar staat of in de sportschool, is voor ons de eerste gedachte geweest om te werken met een ”on demand” partner. Naast het feit dat dit bijdraagt aan het milieu door geen onnodige hoeveelheden te produceren en te transporteren is dit ook een garantie dat de kleding die jij koopt maar tijdelijk beschikbaar is. Deze productie partner gaat namelijk pas aan de slag zodra jij je shirt besteld in onze webwinkel, zodoende word alles stuk voor stuk speciaal voor jou gemaakt. Hoelang bepaalde designs bij ons te koop zijn hangt af van verschillende factoren maar ieder kwartaal updaten wij onze collecties en dat betekend dat er ook designs uit de collectie gaan. Er is dus geen overtollige voorraad in de sale waardoor de markt overspoeld word met onze designs en dat ten koste gaat van hoe uniek het shirt is dat jij bij ons hebt gekocht, geen onnodige transport bewegingen met bijbehorende belasting voor het milieu en kosten waar zowel wij als jullie niet wijzer van worden.

Dus even in het kort: 1. Jij ziet dat te gekke shirt of die mega comfortabele Yogha legging in onze webwinkel en maakt een aankoop. 2. onze ”On demand” partner gaat voor jou aan de slag om de kleding die jij besteld hebt te maken. 3. We verzamelen al jouw gekochte producten en sturen die naar je op.

Dit proces duurt iets langer dan wanneer je bij bol.com of een andere aanbieder waarvan ik niet weet of ik hun namen überhaupt mag noemen koopt maar je krijgt er een uniek product voor terug. Ook is deze werkwijze bewezen beter voor het millieu en door overproductie te voorkomen.

Onze mindset. Ik heb zelf een ouderwetse mindset, het moet goed zijn en betaalbaar geen shortcuts of verborgen kosten. Zo hebben we binnen ons bedrijf ook de nodige gesprekken gevoerd over kostenplaatjes en het testen en afkeuren van producten. Gelukkig voor onze klanten heb ik Provocatio zelf opgericht en ben ik redelijk eigenwijs als het neerkomt op zaken als betaalbaarheid. Daarom is mijn eerste vraag ook bij veel beslissingen geweest wat de impact is op de kosten voor de klant en of er mogelijkheden zijn om het betaalbaarder te maken zonder in te leveren op kwaliteit. Dit betekend in sommige gevallen dat de plaatsing van opdruk op kleding anders moeten wat soms al een verschil maakt van (schrik niet) 3 euro per product! Dat is dan nog zonder verdiensten en BTW. Dus puur door verantwoord om te gaan met onze ontwerpen combineren we onze unieke designs met de beste resultaten voor onze klanten.

Go Challenge Yourself! – Ik hoop jullie het e.e.a. duidelijk te hebben kunnen maken over onze designs en onze werkwijze dus nu een stukje over mijzelf. De afkorting GCY staat voor Go Challenge Yourself en is het afgelopen jaar mijn credo geweest. Ik ben een nieuw leven gestart waar in ik de focus heb gelegd op zelfontwikkeling en mijzelf daar in heb uitgedaagd. Ik ben gaan denken: ”wat vind ik nou leuk, wat vind ik interessant, wat wil ik nou doen met mijn leven”. Daar in ben ik klein begonnen door naar de sportschool te gaan om fitter te worden en me beter te voelen. Al snel raakte ik verslaafd en sindsdien ben ik dan ook bijna dagelijks te vinden in mijn lokale sportschool. Vervolgens ben ik een kwartaal uitdaging gestart zoals leer een nieuwe sport. Kort daarna stond ik op de tennisbaan waar ik 3 maanden lang een poging gedaan de bal binnen de lijnen te slaan. Toen werd het tijd voor het serieuze werk, ik wist dat ik erg veel interesse heb in psychologie daarom ben ik een opleiding kinderpsychologie en coaching gaan doen. Met flink wat vernieuwde inzichten komen we dan aan bij de kern van mijn bestaan: Creativiteit. In het verleden heb ik kinderboeken geschreven (nooit gepubliceerd), meegewerkt aan de verhaallijnen voor online games (achter de schermen) en sandbox (open wereld) verhalen geschreven voor zogenaamde roleplaying games (alleen voor besloten kringen). Kortom creativiteit zat alleen nooit echt iets mee gedaan. Tijd dus voor de ultieme uitdaging: start een bedrijf waarmee je kan creëren en ga daar nu eens wat mee doen! Hier zit ik dan ongeveer een jaar na mijn eerste uitdaging met een hoop vergaarde kennis, nieuwe skills en een eigen bedrijf waarmee ik de stappen maak waar ik altijd van droomde. Dus geloof me als ik zeg dat als je jezelf uitdaagt je alles kan bereiken want als ik het kan.

Dus hup koop onze kleding en support deze mindset, deel, like en follow onze social media kanalen zodat we meer mensen kunnen bereiken en inspireren en GO CHALLENGE YOURSELF!